خدمات ممیزی

ممیزی ایزو به معنی چک کردن است جهت حصول اطمینان از این که آنچه در سازمان ممیزی میشود با آنچه انجام شده است مطابقت دارد .

در طی یک ممیزی ایزو شما:

 -    تأیید کنید که سیستم مدیریت کیفیت مطابق با استاندارد ISO مرتبط است
 -    چک کنید تا اطمینان حاصل شود که اقدامات انجام شده در جهت اهداف کیفیت سازمان هستند یا خیر ؟
-     بررسی کنید که هر گونه مشکلی در سیستم مدیریتی مورد توجه قرار گرفته است

ممیزی ایزو یعنی :

یک بازرسی سیستماتیک و مستقل برای تعیین اینکه آیا فعالیت های سیستم کیفیت سازمان و نتایج مربوطه آن مطابق با اقدامات برنامه ریزی شده است ؟ و این که آیا این توافقات به طور مؤثر اجرا می شوند و برای رسیدن به اهداف مناسب هستند یا خیر


سه نوع اصلی از ممیزی ایزو وجود دارد:

1-   ممیزی داخلی : در داخل یک سازمان برای اندازه گیری نقاط قوت و ضعف خود در برابر روش ها یا روش های خود و / یا در برابر استانداردهای خارجی که توسط (داوطلبانه) یا اعمال شده بر (اجباری) سازمان تعیین می شود انجام می شود.

ممیزی داخلی یک حسابرسی داخلی است که توسط ممیزان سازمان مورد بازرسی قرار می گیرند اما هیچ منافعی در نتایج ممیزی داخلی وجود ندارد.


2-   ممیزی دوم شخص : یک ممیزی خارجی است که توسط یک مشتری یا یک سازمان قراردادی از طرف مشتری انجام می شود.

ممیزی های دوم شخص تحت شرایط قوانین قرارداد قرار می گیرند،

ممیزی های دوم شخص گرایش بیشتری نسبت به ممیزی های اول شخص دارند، زیرا نتایج حسابرسی می تواند بر تصمیم های خرید مشتری تأثیر بگذارد.


3-      ممیزی شخص ثالث : توسط یک سازمان ممیزی کننده مستقل از روابط مشتری و تامین کننده انجام می شود و از هر گونه تضاد منافع آزاد است. استقلال سازمان ممیزی کننده یک جزء کلیدی از ممیزی شخص ثالث است. ممیزی های شخص ثالث در صورتیکه بدون عدم انطباق طی شود منجر به ثبت و صدور گواهینامه ایزو مربوطه خواهد شد .

برخی از مقالات

گواهینامه ایزو 10015

دستورالعملهای استاندارد ISO 10015: 1999 برای آموزش گواهینامه استاندارد ایزو 10015می تواند موارد زیر به سازمان شما کمک نماید: · شناسایی، تجزیه و تحلیل نیازهای آموزشی سازمان · طراحی و برنامه ریزی های آموزش سازمان · ارائه دستورالعملهایی جهت افزایش سطح کیفی آموزش سازمان · ارزیابی نتایج آموزش
گواهینامه ایزو 10015

جلسه بازنگری مدیریت چیست ؟

جلسات بازنگری مدیریت هر یکسال یکبار برگزار میشود و در آن سیستم مدیریت کیفیت و اثربخشی فرآیند صدور گواهینامه ایزو بررسی میشود و نتایج حاصل از این بازنگری باید به جلسه بعدی کمیته ارائه شود. نماینده مدیریت سازمان مسئول برگزاری جلسات و همچنین رئیس جلسات بازنگری مدیریت می باشد.شرکت کنندگان باید شامل مدیرعامل، نماینده مدیریت و در صورت نیاز مدیران واحدها باشد.
جلسه بازنگری مدیریت چیست ؟

اخذ گواهینامه ایزو 17025

ISO / IEC 17025، الزامات عمومی برای صلاحیت آزمایشگاه ها و کالیبراسیون، مرجع بین المللی برای آزمایشگاه است .نسخه جدید استاندارد 17025 توسط ایزو و کمیته بین المللی الکتروشویی (IEC) در سال 2017 برای به روزرسانی محتویات آن و ارائه خدمات بهتر آزمایشگاه هایی که از آن استفاده می کنند، منتشر شد.
اخذ گواهینامه ایزو 17025

هزینه اخذ و صدور گواهینامه ایزو

عمده هزینه مربوط به صدور ایزو به هزینه های ممیزی اختصاص می یابد.اخذ گواهینامه ایزو شامل مراحل و مراتب بخصوصی می شود و گاهی این فرایند می تواند پیچیده و تا حدودی طولانی نیز گردد.انجام امور ممیزی سازمان های مختلف نیاز به افراد متخصص جهت بررسی نقاط قوت و ضعف سازمان
هزینه اخذ و صدور گواهینامه ایزو

انواع گواهینامه های ایزو

گواهینامه های ایزو انواع مختلفی دارند که لازم است آگاهی لازم در مورد استفاده و کارایی هرکدام از آنها وجود داشته باشد.برخی گواهینامه های ایزو، عموعی محسوب می شوند به این معنی که گستره زیادی از شرکت ها را شامل می شوند اما برخی دیگر کاملا اختصاصی و به منظور کاربردی خاص تهیه شده اند.
انواع گواهینامه های ایزو

شرایط تمدید گواهینامه ایزو

قطعا اهمیت اخذ گواهینامه ایزو برای مشاغل بر هیچ کس پوشیده نبوده و هر ارگان ، سازمان یا شرکتی به منظور رشد و پیشرفت در حرفه خود و همچنین افزایش میزان رضایت مشتری نیاز به اخذ ایزو دارد.مراحل اخذ گواهینامه ایزو شامل انجام دستورالعمل هایی است که منجر به بهبود کیفیت مشاغل و در نهایت به رشد و پیشرفت سازمان منجر خواهد شد. اما آنچه که مطرح می باشد این است که پس از اخذ گواهینامه ایزو بایستی به این موضوع توجه شود که این گواهینامه به صورت مادام العمر اعتبار نداشته و همانند سایر گواهینامه ها دارای تاریخ اعتبار می باشد.
شرایط تمدید گواهینامه ایزو