موارد مهم در ممیزی و صدور گواهینامه ایزو

موارد و نکات مختلفی وجود دارد که بر فرایند ممیزی و مراحل صدور گواهینامه ایزو موثر هستند.برای مثال روند ممیزی یک سازمان متقاضی اخذ ایزو که 2000 کارمند در شیفت های کاری خود دارد با سازمانی که دارای 10 کارمند است متفاوت خواهد. در بخش زیر به مواد مهمی که در روند ممیزی و در نهایت صدور گواهینامه ایزو تاثیر دارند اشاره می کنیم :

1-      مقیاس و اندازه بزرگی سازمان

2-      تعداد سایت هایی  که باید مورد ارزیابی قرار بگیرند

3-      تعداد شیفتهای کاری سازمان

4-      تعداد کارکنان در هر شیفت

5-      معیار ارزیابی یا سیستمهای مدیریتی که در سازمان اسقرار یافته است

6-      نیازمندیهای قانونی

7-      توانایی فرآیندها و میزان اتوماسیون

8-      درخواست ممیزی بصورت ترکیبی یا یکپارچه

9-      ساختار سازمانی و توزیع وظایف

مراحل انجام کار :

·         تجزیه و تحلیل سیستم

·         پیش ممیزی ( در صورت درخواست سازمان )

·         ارزیابی سیستم ( ممیزی نهایی )

·         صدور گواهینامه ایزو

·         مراقبتی اول

·         مراقبتی دوم

·         ممیزی مجدد

هزینه مشاوره ایزو

شرکت ها می توانند با همکاری با مشاور ایزو تولیدات خود را به کیفیت مناسب برای دریافت این گواهینامه ها برسانند، وظایف شرکت مشاوره ایزو مشخص و در جهت دریافت سریع تر گواهینامه ایزو می باشد.

گواهینامه ایزو 9001

هنگامی که هر کدام از گواهینامه های ایزو از جمله ایزو 9001 را دریافت می کنید، به بیش از یک میلیون سازمان در سراسر جهان می پیوندید که کسب و کار خود را با این سیستم مدیریتی بهبود بخشیده اند. ایزو 9001 نه تنها به عنوان سیستم مدیریت کیفیت جامع (QMS) در سطح جهان به رسمیت شناخته شده بلکه به عنوان یک ابزار قدرتمند بهبود کسب و کار نیز شناخته شده است.یک سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001 به شما کمک می کند تا به طور مداوم نظارت و مدیریت کیفیت در سراسر کسب و کار شما جاری باشد.

شرایط تمدید گواهینامه ایزو

قطعا اهمیت اخذ گواهینامه ایزو برای مشاغل بر هیچ کس پوشیده نبوده و هر ارگان ، سازمان یا شرکتی به منظور رشد و پیشرفت در حرفه خود و همچنین افزایش میزان رضایت مشتری نیاز به اخذ ایزو دارد.مراحل اخذ گواهینامه ایزو شامل انجام دستورالعمل هایی است که منجر به بهبود کیفیت مشاغل و در نهایت به رشد و پیشرفت سازمان منجر خواهد شد. اما آنچه که مطرح می باشد این است که پس از اخذ گواهینامه ایزو بایستی به این موضوع توجه شود که این گواهینامه به صورت مادام العمر اعتبار نداشته و همانند سایر گواهینامه ها دارای تاریخ اعتبار می باشد.

5s یا نظام آراستگی محیط کار

5S نام یک روش سازمانی در محل کار است که از لیستی از پنج کلمه ی ژاپنی استفاده می کند. ااین نظام آراستگی محیط کار در واقع نحوه سازماندهی فضای کاری برای کارآیی و بهره وری را با شناسایی و ذخیره سازی مورد استفاده قرار می دهد.

چگونه ایزو 9001 به چالش هاي SME کمک مي کند؟

بهره گیری از ایزو 9001 به منظور افزایش سطح کیفی سیستم مدیریت کسب و کار شما یکی از اولین و اساسی ترین نکات برای شروع به فعایت کاری می باشد.اخذ گواهینامه ایزو 9001 این امکان را برای صاحبان مشاغل فراهم می کند که با استفاده از رعایت دستورالعمل های آن بهبود کسب و کار محقق و این موضوع سبب رضایت مشتریان نیز خواهد شد.

گواهینامه ایزو 22000

ایزو 22000 یک استاندارد بین المللی شناخته شده است که به طور سیستماتیک ایمنی مواد غذایی را در هر زنجیره تأمین می کند. بنابراین اخذ گواهینامه ایزو 22000 یکی از مهم ترین نکاتی است که واحد های تولیدی مواد غذایی باید آن را در نظر بگیرند.