نام تجاری یا برند

استاندارد نام تجاری یا برند  ISO10668:2010

موسسه بین المللی استاندارد در سال 2007 شروع به به وجود آوردن یک استاندارد ایزو بین المللی درباره ی ارزیابی پولی برند و نام تجاری کرد. پس از 3 سال ایزو 10668 در سال 2010 به وجود آمد. این ایزو قوانین مورد استفاده برای تعیین ارزش مالی یک برند لازم می باشد مشخص می کند.

برند ها دارای ویژگی های بسیار گران قیمتی می باشند.مدت زمان بسیاری است که شرکت ها برای تعیین تاثیر واقعی و ارزش برندهایشان در رقابت با یکدیگر هستند و ایزو 10668 یک گام اساسی برای صنعت برندینگ به حساب می آید.

تحت استاندارد ایزو 10668 کسی که برند را ارزیابی می کند، باید دلیل ارزیابی کردن را بیان کند چرا که این این کار روی اساس ارزش، تخمین ارزش گذاری و نتیجه نهایی تاثیر بسزایی دارد، تمام این کار ها باید برای کسی که گزارش نهایی ارزش گذاری نام تجاری را مشاهده می کند روشن باشد.

نام تجاری از با ارزش ترین چیز هایی است که یک شرکت دارد ؛که کمتر کسی قادر به درک ارزش آن می شود.
نام های مشهور تجاری می توانند باعث رونق زیادی در زمینه کسب و کار و علاوه براین پیشرفت و موفقیت در زمینه ی مالی در شرکت هایشان شود.
ولی میزان ارزش مالی یک نام تجاری، به عنوان یک دارایی که به ای دارایی به صورت  نامحسوس است ممکن است دشوار باشد. امروزه نام تجاری سهم ویژه ای از سرمایه اقتصادی است و کنترل و مراقبت از آن از فعالیتهای استراتژیک یک سازمان می‌باشد.
هدف از نام تجاری یا برند، انتقال پیام نام تجاری، ایجاد وفاداری مشتری به برند ، متقاعد کردن خریدار برای  محصول است. برند -  نام تجاری -شکل دهنده ی درک مشتری از محصول است. هدف اصلی از نام تجاری یا برند "ایجاد تمایز" است. برند قوی تعلل ، شک و تردید مشتریان در مورد خطرات مالی، اجتماعی و امنیتی در هنگام خرید کالا یا خدمت را کاهش داده و بر قدرت تصمیم گیری تاثیر میگذارد.
برندهای بزرگ مثال های واضحی هستند که صرفا یک تصویر آیکونیک از خود ایجاد نکرده اند و جایگاه خاص و منحصر بفردی در جامعه دارند. جایگاهی که از روش های سنتی بدست آمده است: کیفیت اثبات شده و بازاریابی موثر.

مشتریان ، کالاهای ناملموس را با کمک گرفتن از نام تجاری بهتر میتوانند در ذهن تصور نمایند. سازمان هایی که نام تجاریشان قوی است، سهم بازارشان بالا است. برند باید پشتیبانی خوب و قوی داشته باشد تا بتوان آن را برای دراز مدت حفظ نمود. با ایجاد ارزش برای برندتان بر روی "حقوق صاحبان سهام " در طی یک دوره تاثیر خواهید گذاشت.
مدیریت نام تجاری کمکی درجهت ایجاد تصویری از شرکت در اذهان است. مدیر برند باید نظارت کامل بر عملکرد نام تجاری داشته باشد. تنها زمانی یک نام تجاری موفق، ایجاد خواهد شد که "سیستم مدیریت برند" خوب و کارا عمل نماید.

برای مثال هیچ برندی مانند اپل هیچ وقت نتوانسته است برای بار دوم یک لوگو رنگارنگ بسازد و جمله ای که سال ها آلبرت انیشتین، باب دیلن، مارتین لوتر کینگ، ادیسون، گاندی، پیکاسو، جان لنون و دیگر افسانه ها بارها تکرار کرده بودند را زیر آن بنویسد:Think Different

گواهینامه ایزو 9001

هنگامی که هر کدام از گواهینامه های ایزو از جمله ایزو 9001 را دریافت می کنید، به بیش از یک میلیون سازمان در سراسر جهان می پیوندید که کسب و کار خود را با این سیستم مدیریتی بهبود بخشیده اند. ایزو 9001 نه تنها به عنوان سیستم مدیریت کیفیت جامع (QMS) در سطح جهان به رسمیت شناخته شده بلکه به عنوان یک ابزار قدرتمند بهبود کسب و کار نیز شناخته شده است.یک سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001 به شما کمک می کند تا به طور مداوم نظارت و مدیریت کیفیت در سراسر کسب و کار شما جاری باشد.

جلسه بازنگری مدیریت چیست ؟

جلسات بازنگری مدیریت هر یکسال یکبار برگزار میشود و در آن سیستم مدیریت کیفیت و اثربخشی فرآیند صدور گواهینامه ایزو بررسی میشود و نتایج حاصل از این بازنگری باید به جلسه بعدی کمیته ارائه شود. نماینده مدیریت سازمان مسئول برگزاری جلسات و همچنین رئیس جلسات بازنگری مدیریت می باشد.شرکت کنندگان باید شامل مدیرعامل، نماینده مدیریت و در صورت نیاز مدیران واحدها باشد.

اخذ ایزو 9001

ما قصد داریم یک راهنمای مفید در ارتباط با اخذ گواهینامه ایزو 9001 و دلیل اهمیت این گواهینامه در این قسمت به شما ارائه دهیم. ایزو 9001 یکی از مهم ترین استاندارد های موجود در زیر مجموعه ISO 9000 است. Quality Assessment Lia یک گواهینامه معتبر تحت اعتبار ASCB هست، بنابراین قبل از اینکه شما شروع به کار کنید، با ما در ارتباط باشید تا بتوانید به شما کمک کنیم تا شرایط لازم برای اخذ گواهینامه ایزو و دستیابی به صدور گواهینامه معتبر ISO 9001 را داشته باشید.

مدل تعالی سازمانیEFQM

تعالي سازماني، از جمله مفاهيمي بوده است كه همواره سيستم‌هاي كاري و سازماني به دنبال آن بوده و در هر مرحله از تاريخ به گونه‌اي آن را بيان نموده‌اند. تعالي سازماني را مي‌توان رشد و ارتقاي سطح يك سازمان در تمامي ابعاد مختلف آن دانست.

اخذ گواهینامه HSE

HSE مخفف عبارت Health Safety Environment می باشد که به فارسی به معنای بهداشت ، ایمنی و محیط زیست است. گواهینامه ایزو HSE اصولی را تعریف می کند که با انجام و اجرای آن ها، فعالیت سازمان ها در سراسر جهان با توجه به رعایت دستورالعمل های بهداشت و ایمنی و زیست محیط انجام می پذیرد. اخذ گواهینامه ایزو HSE ، نظامی برای مدیریت ساختار سازمانی، سیاست، قوانین و مقررات و نهایتا رویه هایی برای تغییر عملکرد سلامت، ایمنی و کاهش یا رفع خطرات برای دستیابی به سیاست های هدف سازمان است.

گواهینامه ایمنی و بهداشتی آموزشگاههای آرایشی و آرایشگاهها

امروزه بسیاری از بانوان اقدام به یادگیری آرایشگری و مشاغل مرتبط با این زمینه می نمایند.این افراد برای توسعه کسب و کار خود و جذب مشتری نیاز به انجام پروسه های مهمی را دارد که یکی از مهم ترین آن ها اخذ گواهینامه ایزو ایمنی و بهداشتی آرایشگری می باشد.اطمینان مشتریان درباره شرایط و کیفیت کار شما در آرایشگاه می توانند مهم ترین رکن بازخورد مثبت و جلب مشتری باشد.