نام تجاری یا برند

استاندارد نام تجاری یا برند  ISO10668:2010

موسسه بین المللی استاندارد در سال 2007 شروع به به وجود آوردن یک استاندارد ایزو بین المللی درباره ی ارزیابی پولی برند و نام تجاری کرد. پس از 3 سال ایزو 10668 در سال 2010 به وجود آمد. این ایزو قوانین مورد استفاده برای تعیین ارزش مالی یک برند لازم می باشد مشخص می کند.

برند ها دارای ویژگی های بسیار گران قیمتی می باشند.مدت زمان بسیاری است که شرکت ها برای تعیین تاثیر واقعی و ارزش برندهایشان در رقابت با یکدیگر هستند و ایزو 10668 یک گام اساسی برای صنعت برندینگ به حساب می آید.

تحت استاندارد ایزو 10668 کسی که برند را ارزیابی می کند، باید دلیل ارزیابی کردن را بیان کند چرا که این این کار روی اساس ارزش، تخمین ارزش گذاری و نتیجه نهایی تاثیر بسزایی دارد، تمام این کار ها باید برای کسی که گزارش نهایی ارزش گذاری نام تجاری را مشاهده می کند روشن باشد.

نام تجاری از با ارزش ترین چیز هایی است که یک شرکت دارد ؛که کمتر کسی قادر به درک ارزش آن می شود.
نام های مشهور تجاری می توانند باعث رونق زیادی در زمینه کسب و کار و علاوه براین پیشرفت و موفقیت در زمینه ی مالی در شرکت هایشان شود.
ولی میزان ارزش مالی یک نام تجاری، به عنوان یک دارایی که به ای دارایی به صورت  نامحسوس است ممکن است دشوار باشد. امروزه نام تجاری سهم ویژه ای از سرمایه اقتصادی است و کنترل و مراقبت از آن از فعالیتهای استراتژیک یک سازمان می‌باشد.
هدف از نام تجاری یا برند، انتقال پیام نام تجاری، ایجاد وفاداری مشتری به برند ، متقاعد کردن خریدار برای  محصول است. برند -  نام تجاری -شکل دهنده ی درک مشتری از محصول است. هدف اصلی از نام تجاری یا برند "ایجاد تمایز" است. برند قوی تعلل ، شک و تردید مشتریان در مورد خطرات مالی، اجتماعی و امنیتی در هنگام خرید کالا یا خدمت را کاهش داده و بر قدرت تصمیم گیری تاثیر میگذارد.
برندهای بزرگ مثال های واضحی هستند که صرفا یک تصویر آیکونیک از خود ایجاد نکرده اند و جایگاه خاص و منحصر بفردی در جامعه دارند. جایگاهی که از روش های سنتی بدست آمده است: کیفیت اثبات شده و بازاریابی موثر.

مشتریان ، کالاهای ناملموس را با کمک گرفتن از نام تجاری بهتر میتوانند در ذهن تصور نمایند. سازمان هایی که نام تجاریشان قوی است، سهم بازارشان بالا است. برند باید پشتیبانی خوب و قوی داشته باشد تا بتوان آن را برای دراز مدت حفظ نمود. با ایجاد ارزش برای برندتان بر روی "حقوق صاحبان سهام " در طی یک دوره تاثیر خواهید گذاشت.
مدیریت نام تجاری کمکی درجهت ایجاد تصویری از شرکت در اذهان است. مدیر برند باید نظارت کامل بر عملکرد نام تجاری داشته باشد. تنها زمانی یک نام تجاری موفق، ایجاد خواهد شد که "سیستم مدیریت برند" خوب و کارا عمل نماید.

برای مثال هیچ برندی مانند اپل هیچ وقت نتوانسته است برای بار دوم یک لوگو رنگارنگ بسازد و جمله ای که سال ها آلبرت انیشتین، باب دیلن، مارتین لوتر کینگ، ادیسون، گاندی، پیکاسو، جان لنون و دیگر افسانه ها بارها تکرار کرده بودند را زیر آن بنویسد:Think Different

اخذ ایزو 26000

یکپارچه سازی، پیاده سازی و ارتقاء رفتار مسئولیت اجتماعی در سراسر سازمان و از طریق سیاست ها و شیوه های آن، در گستره نفوذ آن .

چگونه ایزو 9001 به چالش هاي SME کمک مي کند؟

بهره گیری از ایزو 9001 به منظور افزایش سطح کیفی سیستم مدیریت کسب و کار شما یکی از اولین و اساسی ترین نکات برای شروع به فعایت کاری می باشد.اخذ گواهینامه ایزو 9001 این امکان را برای صاحبان مشاغل فراهم می کند که با استفاده از رعایت دستورالعمل های آن بهبود کسب و کار محقق و این موضوع سبب رضایت مشتریان نیز خواهد شد.

اخذ گواهینامه ایزو 16949 IATF

در حال حاضر گواهینامه ایزو IATF 16949:2016 جايگزين ISO / TS 16949:2009 استانداردي است که الزامات سيستم مديريت کيفيت (QMS) را براي بخش خودرو مشخص مي کند.گواهینامه مستقل و متخصص سیستم مدیریت IATF 16949 این اطمینان را به مدیریت می دهد که سیستم با الزامات استاندارد ایزو مطابقت دارد.

گواهینامه ایزو 16817

استاندارد ایزو 16817در رابطه با نمای داخلی ساختمان به طراحان ، معماران ، سازندگان و ناظران در اطمینان از آخرین دستاوردها در زمینه های ایمنی ، بهداشتی ، رفاهی و بهره وری ساکنین و کاربران تدوین شده است.

موارد مهم در ممیزی و صدور گواهینامه ایزو

موارد و نکات مختلفی وجود دارد که بر فرایند ممیزی و مراحل صدور گواهینامه ایزو موثر هستند.برای مثال روند ممیزی یک سازمان متقاضی اخذ ایزو که 2000 کارمند در شیفت های کاری خود دارد با سازمانی که دارای 10 کارمند است متفاوت خواهد.

ایزو چیست ؟

امروزه اخذ ایزو بسیار حائز اهمیت می باشد تا آنجا که شرط بسیاری از مبادلات بازرگانی در سطح بین المللی داشتن گواهینامه ایزو می باشد. ایزو از اتحاد و توافق بین دو سازمان ISO (فدراسیون بین المللی انجمن های استاندارد ملی) و شورای امنیت سازمان ملل (کمیته هماهنگی استانداردهای سازمان ملل متحد) تشکیل شد