گواهینامه ایزو 16817

طراحی دکوراسیون داخلی
استاندارد  ایزو 16817در رابطه با نمای داخلی ساختمان به طراحان ، معماران ، سازندگان و ناظران در اطمینان از آخرین دستاوردها در زمینه های ایمنی ، بهداشتی ، رفاهی و بهره وری ساکنین و کاربران تدوین شده است.نمای داخلی ساختمان صرفاً اشاره بر بیش از یک محیط روشن و راحت برای انجام کار دارد.  ایزو 16817 با توجه به پارامترهای مختلف و کارآمد بر کیفیت محیط داخل ساختمان، چارچوبی ارائه می نماید.
ایزو 16817  طراحی محیط ساختمان – محیط داخل ساختمان – فرآیند طراحی در نمای ساختمان، به اعضای تیم طراح با تضمین راحتی لازم در نما، تاثیر فیزیولوژیکی نور و کارایی انرژی و پایداری ساختمان ها کمک خواهد نمود. طراحی نمای داخلی ساختمان نیازمند وجود کیفیت برای کاربران می باشد که می بایست مرتبط با نیازهای بشر از جمله عناصر : کارایی ، آسایش و راحتی ، بهداشت ، ایمنی و رفاه برای هر فرد باشد.در این استاندارد تیم های طراحی از جمله معماران و مهندسان ، مشتریان ساختمانی ،پیمانکاران ، مقامات دولتی و اعضای هیات علمی ، ابزاری مفید برای کار خود همراه با استفاده از فرآیند طراحی کارآمد در دستیابی به یک نمای داخلی در ساختمان را خواهند یافت که کیفیت مورد نیاز برای کاربران را در بر خواهد داشت.


این استاندارد، دستورالعملی برای دعوت از طراحان برای پیروی از رویکرد مترقی و حق انتخاب و کسب راه حل های مسالمت آمیز با توجه به اهداف مشتری و محدودیت ها و فرصت های مرتبط با محل ساختمان می باشد.همچنین این استاندارد در دستیابی به سطح عملکرد بالا و یا ارزشی که توسط برنامه ها و یا مقررات قابل اجرا بر قرار می شود، کمک خواهد نمود.
ایزو 16817 برای طراحان ساختمان بخصوص در ارائه طرح یک محیط داخلی با کیفیت و دستیابی به نمایی با کارایی و کیفیت برتر همراه با تعاملمدیریت با دیگر جوانب طراحی پروژه می باشد. استاندارد ایزو 16817 فرآیند طراحی یکپارچه نمای داخل ساختمان از جمله در جوانب معماری و مهندسی ، روشنایی روز و روشنایی مصنوعی ، رضایت کاربران ، ایجاد رفاه و بهره وری و همچنین عملکرد انرژی و پایداری ساختمان ، را ارائه می دهد.
ایزو 16817 یک پروسه طراحی ترکیبی برای محیط های بصری داخلی با کیفیت است که جنبه های مهندسی و معماری نور طبیعی و مصنوعی را در بر می گیرد، تا رضایت، سلامت و بازدهی مشتری را به همراه مصرف انرژی و پایداری ساختمان ها تضمین شود.یک طراحی داخلی با کیفیت باید نیازهای انسان را درنظر داشته باشد، این نیازها اجرای امور کاری، آسایش بصری، بهداشت، سلامت و ایمنی هستند که در تطابق با ایزو ایزو/تی سی 159 (ارگونومی) می باشند..

متقاضیان استاندارد ایزو 16817
  شرکت های طراح و سازنده ساختمان
  شرکت های طراح دکوراسیون داخلی

گواهینامه ایزو 17020

دامنه کاربرد این استاندارد در زمینه ارزیابی، بازبینی و نهایتا صدور گواهینامه ایزو 17020 برای سازمانهای تائید صلاحیت شده و انواع مختلف سازمانهای بازرسی کننده از سوی مراجع تائید صلاحیت می باشد.

شرایط تمدید گواهینامه ایزو

قطعا اهمیت اخذ گواهینامه ایزو برای مشاغل بر هیچ کس پوشیده نبوده و هر ارگان ، سازمان یا شرکتی به منظور رشد و پیشرفت در حرفه خود و همچنین افزایش میزان رضایت مشتری نیاز به اخذ ایزو دارد.مراحل اخذ گواهینامه ایزو شامل انجام دستورالعمل هایی است که منجر به بهبود کیفیت مشاغل و در نهایت به رشد و پیشرفت سازمان منجر خواهد شد. اما آنچه که مطرح می باشد این است که پس از اخذ گواهینامه ایزو بایستی به این موضوع توجه شود که این گواهینامه به صورت مادام العمر اعتبار نداشته و همانند سایر گواهینامه ها دارای تاریخ اعتبار می باشد.

مراحل اخذ ایزو

اخذ ایزو برای هر سازمانی دارای مراحلی است که هم از سوی شرکت مشاور ایزو و هم سازمان متقاضی اخذ گواهینامه ایزو می بایست انجام پذیرد تا نهایتا گواهینامه مورد نظر صادر گردد.این مراحل را به صورت زیر می توان خلاصه نمود.

هزینه مشاوره ایزو

شرکت ها می توانند با همکاری با مشاور ایزو تولیدات خود را به کیفیت مناسب برای دریافت این گواهینامه ها برسانند، وظایف شرکت مشاوره ایزو مشخص و در جهت دریافت سریع تر گواهینامه ایزو می باشد.

گواهینامه های ایزو پرکاربرد

با وجود مشاغل و حرفه های مختلفی که امروزه در سطح جهانی وجود دارد می بایست برای هریک از آن ها استاندارد هایی واحد و جهانی معرفی شود.به همین دلیل گواهینامه ایزو انواع مختلفی دارد که هرکدام برای کابردی خاص مورد استفاده قرار می گیرند که در این میان تعدادی از آن ها کاربرد بیشتری دارند.

گواهینامه ایزو 10015

دستورالعملهای استاندارد ISO 10015: 1999 برای آموزش گواهینامه استاندارد ایزو 10015می تواند موارد زیر به سازمان شما کمک نماید: · شناسایی، تجزیه و تحلیل نیازهای آموزشی سازمان · طراحی و برنامه ریزی های آموزش سازمان · ارائه دستورالعملهایی جهت افزایش سطح کیفی آموزش سازمان · ارزیابی نتایج آموزش